Curacao als mijn thuis. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lianne Koomen - WaarBenJij.nu Curacao als mijn thuis. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lianne Koomen - WaarBenJij.nu

Curacao als mijn thuis.

Door: Lianne Koomen

Blijf op de hoogte en volg Lianne

12 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

Alweer bijna drie maanden op dit mooie eiland overleefd. En meer dan genoeg meegemaakt. De maand januari is voor de studenten een normale maan maar de lokalen beleven deze maand heel anders. Alles draait om de voorbereidingen voor carnaval. Het regelen van een mooie outfit van ongeveer 3000 gulden waar ze dus het hele jaar voor gespaard hebben. En dan in februari is het eindelijk zover en barst het feest los. Iedereen dronken en dansen op de Antilliaanse muziek terwijl ze genieten van de parade. Toch beleef je als buitenstaander carnaval heel anders. Wij hebben ons vermaakt bij de tijd waar eigenlijk alleen maar Nederlandse apres ski muziek werd gedraaid en waarbij wel vijf hoogkarspelers aanwezig waren. Weer ouderwets gezellig dus.

Het weekend voor carnaval zijn we nog naar hato geweest om de laatste paar mensen uit te zwaaien die terug naar Nederland gaan. Raar idee omdat je toch twee maanden met dezelfde mensen hebt gewoont, hierdoor krijg je toch wel een band. Het is helemaal raar om dat thuis te komen dat het stil is. Nog maar circa 6 mensen van de 60 zijn overgebleven. Dit heeft toch ook weer een apart sfeertje. Maar gelijk een dag later is een deel van de nieuwe lichting gearriveerd, en het blijft leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Gelijk meegenomen in onze dagelijkse routine en daarmee bedoel ik de alley cabana etc. Ook zijn we met een hele groep naar san Juan gegaan dit is een heel rustig strandje waar je pas kan komen wanneer je met 1 km per uur over een zandpaadje met stenen heb gereden. Hier de hele dag gezellig gezont drankje gedaan en een heerlijke barbecue gehad. Perfecte manier om iedereen te leren kennen.

Doordat je hier woont, eet, slaapt en lokalen leert kennen voelt curacao toch wel een beetje je thuis geworden. Dit is wel heel prettig omdat je heimwee steeds minder wordt, ik merk ook dat ik steeds minder mensen van thuis spreek wat natuurlijk ook te maken heeft met het tijdsverschil. Toch is het wel een heerlijk idee dat me lieve Zussie over twee weken langskomt! Iets om naar uit te kijken. Dan kunnen we lekker even wat van het eiland zien zoals de cristoffelberg en de blauwe kamer. En natuurlijk lekker zonnen en bijkletsen.
Tot die tijd vermaak ik me prima gister ook weer naar een strand geweest bij santa cruz, daarna happy hour bij Miles waar iedereen komt na stage en lekker gegeten bij het Wilhelmina plein.

Nog circa 1,5 maand te gaan om te genieten op dit eiland. Dus nog genoeg om mee te maken! En nog lang geen tijd om afscheid te nemen van de gezellig mensen en de heerlijke zon.

Ayoh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Lianne

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1086
Totaal aantal bezoekers 1919

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 07 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: