Kerst en Oud & nieuw op een totaal andere manier. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lianne Koomen - WaarBenJij.nu Kerst en Oud & nieuw op een totaal andere manier. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lianne Koomen - WaarBenJij.nu

Kerst en Oud & nieuw op een totaal andere manier.

Door: Lianne Koomen

Blijf op de hoogte en volg Lianne

03 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon Dia!

Er is alweer een maandje voorbij. Vandaag precies een maand op dit mooie eiland. Ik heb hier al wel geleerd dat je, je hier nergens druk om moet maken. In het verkeer niet, op het werk niet, thuis niet en tijdens het uitgaan helemaal niet. Go with the flow! In het begin is het een beetje aanpassen aan deze instelling, maar geloof me je went er snel aan.

In deze maand heb ik al vele dingen gedaan. Zo zijn we naar een full moon party geweest waar ook Gers pardoel aanwezig was. Of hebben we gebarbecued op het strandje Playa Lagun.
Toch besteden we de meeste vrije dagen op het strand of bij het zwembad. Heerlijk niks doen. Lekker uitkateren.
Want Curaçao is niet alleen een eiland om te relaxen. Het uitgaan is hier ook heel bijzonder, elke dag is er wel ergens een happy hour aanwezig. Zo is er dinsdag bij de Alley van 9 tot 10 happy hour, heb je op woensdag Cabana, donderdag de Tijd, vrijdag Wet and Wild, zaterdag Zanzibar en zondag weer Wet and Wild. Er komt geen einde aan! Het is daarom af en toe wel nodig om je rust te pakken, door lekker een filmpje te kijken of rustig op de Patio te zitten bij het huis.
Maar je voelt je toch wel gelukkig wanneer je naar Zanzibar of Wet and Wild gaat omdat deze feesten op het strand zijn, het is zelf mogelijk om even de zonsondergang mee te maken. Of een heerlijke duik te nemen.

Ik ben hier natuurlijk niet alleen om te feesten, er moet ook gewerkt worden. Ik mag niet klagen mijn stage bij TUI is echt heel leuk. Het blijft een Nederlands bedrijf maar toch hangt er een Curaçaos sfeertje. En hiermee bedoel ik dat iedereen gewoon gezellig met elkaar praat gek doet, of met een kater op het werk komt. Het mooiste van mijn stage bij TUI is dat mijn collega's niet stil zitten. Ze komen elke keer weer met nieuwe ideeën. Het mooiste idee is toch wel varen naar Fuik. Mijn supervisor heeft een boot geregeld en hiermee zijn we naar Fuik gevaren. Tijdens de tocht zie je de mooie resorts zoals Santa Barbara of de grote berg die ik nog moet beklimmen de Christoffelberg. Daar aangekomen is het heerlijk rustig water en is het mogelijk om te zwemmen. Ook was er een Barbeque aanwezig en hebben we zelf allemaal vlees en drank meegenomen dus we konden heerlijk genieten van een hamburger onder het genot van een drankje.

Het gekke hier is dat ik totaal niet door heb gehad dat het kerst is geweest, ik heb natuurlijk wel even geskypt met mijn ohana. Maar dat was net alsof er een verjaardag was omdat iedereen zo bij elkaar was. Ook oud en nieuw is hier een heel gek idee. De dag begint al om 12 uur 's middags. Eerst hebben ze hier bij het huis vuurwerk afgestoken, vervolgens zijn we met een paar mensen naar Scuba Lodge geweest, hier is namelijk het begin van de Pagara. Deze circa 500.000 klapper begint bij Scuba Lodge en eindigt aan het einde van de straat bij de Tijd. Een drummer band liep mee en de hele straat stond vol rook maar ook vol met mensen. Om kippenvel van te krijgen. Uiteindelijk verzameld iedereen zich bij de tijd, waar een dj, drank en de drummer band aanwezig is. 7 uur is dit al afgelopen. Daarom zijn we even naar huis gegaan waar het vuurwerk weer aangestoken werd. Ongeveer om 11 uur zijn wij de kant van de pontjesbrug gegaan. Niet wetend dat het super druk wordt! De hele brug stond vol, de lokale mensen hadden allemaal camping stoeltjes en koelboxen met drank meegenomen. Het was uiteindelijk nog een uur wachten voordat het 12 uur was. En iedereen was al trots op zichzelf dat ze de 11 uur al gehaald hadden. Het was dus vechten tegen de slaap tot 12 uur. Het vuurwerk viel uiteindelijk wel tegen, maar het blijft een mooi sfeertje dat iedereen zo bij elkaar staat.

Vandaag is er dan nog Fuikdag. (bij ons vlietpop genoemd) Hierbij kan je een boot huren en dan gaat iedereen naar fuik toe. Het probleem is dat het wordt super druk dus er zijn geen boten meer beschikbaar en de kosten lopen vrij hoog op tot ongeveer 300 gulden (ongeveer 150 euro). En aangezien ik toch al bij fuik ben geweest gaan we met de overige mensen heerlijk vertoeven aan het strand.

Ik had niet verwacht dat ik toch nog zoveel te vertellen had. Aangezien ik toch 5 dagen in de week stage heb. Maar nu ik er zo op terug kijk heb ik in dit kleine maandje, dat eigenlijk te snel voorbij is gegaan, al een heleboel gezien en geleerd van Curaçao. Wie weet plaats ik nog wel een keer een verslag, maar het wordt even afwachten of ik nog iets boeiends te vertellen heb.

  • 03 Januari 2016 - 15:32

    Eline:

    Vet leuk verhaaltje lieffie!!
    Kan je wel vaker doen!
    Vette zin in Februari =D
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Lianne

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 1931

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 07 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: